Золоті правила класного керівника

 

"Щоб бути гарним класним керівником,

потрібно любити те, що робиш, і любити тих, кого    виховуєш"


Кажу собі – я класний керівник!

І намагаюсь бути справді класним,

І зустрічаю учнів я своїх,

Щоб кожен день їм видався прекрасним.

             Серед усіх учителів школи найпочесніше місце для учня  займає класний керівник. І це не дивно, адже за всі шкільні роки він найближче стоїть до кожного учня, проникає у його внутрішній світ, спрямовує життя класного колективу. Безперечно, що кожен учитель справляє чималий вплив на вихованців, забезпечуючи моральне та ідейне виховання,  подаючи дітям новий матеріал, прищеплює любов до свого предмету. Але сила впливу класного керівника все ж набагато більша, а можливості ширші . Насамперед, класний керівник є чуйним та уважним педагогом.  Разом з іншими учителями, що працюють у класі , він здійснює педагогічно обґрунтовану систему виховання. В ній органічно поєднуються фронтальний та індивідуальний напрямки виховання.

    Класний керівник  – це і вдумливий психолог,який вивчає особистість кожного учня. Одним із складових елементів є педагогічно – психологічні спостереження, на основі яких він формує особистість. Також класний керівник є неодмінний організатор учнівського колективу.  Відшукування організаційного  ключа у кожній справі притаманне його повсякденній діяльності.

На мою думку, бути класним керівником  - справа відповідальна. Адже від фундаменту залежить міцність самого будинку. Свою роботу  з колективом я розпочала з вирішення виховних завдань:

                    - проводити  роботу по згуртуванню колективу;

-    організувати  виховний  процес в класному колективі та з батьками на засадах проектної педагогіки;

-    сприяти тому, щоб зміст та форми колективної та творчої діяльності  допомагали учням  знайти себе;

-    реалізувати  у процесі роботи особистісно - орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в класному колективі;

-    оптимально поєднувати  форми організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;

-    створювати  належні  умови  для особистісного зростання кожного вихованця (створення ситуацій успіху), його психолого-педагогічний супровід.

         В чому полягає моя методологічна позиція класного керівника? В роботі вважаю головним забезпечення розвитку особистості кожної дитини, її творчого потенціалу. Відносини з дітьми будую на принципах співробітництва, співтворчості і пам’ятаю, що вчитель може допомогти дітям розвивати почуття прекрасного, пробудити творчі сили.

        Усвідомлюючи, що класний керівник є для підростаючого покоління духовним посередником між суспільством і дитиною, прагну створити сприятливі умови для формування особистості, внести необхідні корективи у процес виховання, скоординувати зусилля педагогів, сім’ї , соціуму. В своїй роботі керуюсь принципом:  допомогти дитині знайти свій ключ до успіху, створити умови, у яких вона розкриватиме свої здібності, творитиме своє життя, зростатиме духовно, творчо, інтелектуально й самовдосконалюватиметься.

Учитель… Скільки тепла, людяності, ніжності та розуміння у цьому слові. Скільки доброти, терпіння, відповідальності  потребує ця професія. Та коли вона є покликанням, то це – улюблений спосіб пізнання, творчості, спілкування, самовираження. Мої  вихованці  – однодумці, що довірили мені частку своєї долі. Всім цим  намагаюся розпоряджатися мудро й тільки в цій роботі бачу себе. Не уявляю, як можна жити, не бачачи ясних дитячих очей, лагідних усмішок, без радощів  перших досягнень.

Тому успіх своєї педагогічної праці я  вбачаю у постійному спілкуванні з дітьми, у вмінні «запалити» дітей до роботи. Вчу їх цінувати свою працю і намагатися виконувати її якнайкраще. Користуючись сучасними технологіями, надаю кожній дитині можливість розвинути свій інтелект, виявляю і розвиваю творчий потенціал, створюю умови для самоактуалізації особистості, задоволення її духовних потреб,  формую ціннісно-смислову компетентність та розвиваю креативність особистості школярів. Творче натхнення переходить від серця до серця. Я відкрита і доступна для будь-якого учня,  даю їм можливість висловлювати свої думки і почуття, відверта  у своїх поглядах, виявляю  емпатійне розуміння – бачення поведінки учня його ж очима, вмію «постояти в чужих черевиках», як говорить народна мудрість. Відчуваючи внутрішній світ дитини щиро цікавлюся  життям вихованців, не байдужа до їхніх проблем.

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1. Учитель має бути особистістю привабливою для дітей. 

2. Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний та відвертий.

3. Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.

4. Учитель має бути веселим, жартівливим. 

5. Учитель має раціонально використовувати свій час. 

6. Учитель має бути доброзичливим.

7. Учитель має постійно вдосконалюватися, розширювати свій кругозір.

8. Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи у цьому своїм учням". 

9. Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.

10. Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки.

11. Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.

12. Учителеві слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.

13.Учителеві необхідно виховувати в дітей самодисципліну.




1. Приходить на роботу на годину раніше, і ви його завжди можете зустріти по дорозі на вашу роботу.

2. Йде з роботи на кілька годин пізніше, і ви його завжди можете зустріти по дорозі з вашої роботи.

3. У будь-який момент і в будь-якому місці (на вулиці, в автобусі, в магазині ...) до нього можна звернутися і отримати вичерпну консультацію.

4. У будь-який час доби йому можна зателефонувати і отримати вичерпну інформацію.

5. Охоче роздає всім бажаючим номер свого мобільного і домашнього телефонів зі словами: "Телефонуйте в будь-який час!"

6. У будь-який час доби можна зайти до нього додому і отримати вичерпну консультацію.

7. Завжди буває вдома (якщо тільки не на роботі!)

8. Працює без відпусток.

9. Якщо і бере відпустку, то може прийти на роботу по першому Вашому дзвінку.

10. Готовий прийти на роботу в будь-який час доби. Він ніколи не втомлюється і ніколи не спить.

11. І взагалі - він свій хлопець. Його поплескаєш по плечу, скажеш: "Треба!" - І він все зробить.

12. Одинокий (адже сім'я забирає його час в учнів).

13. Бажано, щоб і не витрачав час на створення сім'ї.

14. Бажано - робот. Щоб не втомлювався, не спав, не їв, працював від мережі або батарейки, не хворів і не засмучувався при хамському до нього зверненні.

15. Ніколи не їсть, а тому не має перерви навіть для прийняття їжі, вже не кажучи про обідню перерву.

16. У силу відсутності потреби в їжі і сні, а також сім'ї, живе в школі.

 




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу